The Ministry and NZEI Te Riu Roa are working to ensure that the range of PLD accessed through this Fund supports the skills and competencies reflected in the Teacher Aide Work Matrix. [PDF, 400 KB]
From the time the fund opens, you will be able to apply under the following categories of PLD – there will be an application type for each category:
These are a range of PLD offerings identified and approved by the Ministry and NZEI Te Riu Roa.
View the Set Category PLD list here.
- This category includes courses from polytechnics, universities, private tertiary providers, non-profit organisations, and free local initiatives arranged by clusters of schools or local Ministry offices.
- Many of these offerings were available as part of the original Teacher Aide PLD Pilot Fund in 2020 -2021. Some have been developed more recently.
The Ministry and NZEI Te Riu Roa have also identified some relevant Teacher Aide skills/competencies not met by existing PLD offerings and intend to source additional PLD opportunities. These include courses which have a te ao Māori lens, communication, behaviour management, and subject specialist areas, particularly at secondary level.
The Ministry and NZEI Te Riu Roa are aware that there are likely to be relevant PLD offerings which have not yet been identified in the Set Category but fit with the Kaupapa of the Fund and are relevant to specialist Teacher Aide needs.
For this category, you can identify the name and learning outcomes of an existing course / opportunity you wish to engage in, where it is available, the cost and how it will support the role you perform.
PLD based on self-directed inquiry
Limited funding is also available for PLD based on self-directed inquiry into a topic of relevance to your work, which fits with the Kaupapa of the Fund, as discussed and agreed with your supervisor.
- This will provide you with paid time – up to a maximum of 10 hours - to immerse yourself in material available online, from reputable sources – such as TKI or other New Zealand sources. The recent report by the Education Review Office Working Together: How Teacher Aides Can Have the Most Impact, together with its associated online resources, is another such source.
- It is recommended that you document the discussion with your supervisor regarding self-directed inquiry. This will help you capture the information you need for the funding application and to ensure you have your own record of this PLD. Click here for more information and a copy of the template.
E mahi tahi ana Te Tāhuhu me Te Riu Roa ki te mātua whakarite ko ngā momo PLD e taea ai e te Tahua e tautoko i ngā pūkenga, me ngā mātauranga kua whakaataria i te Papatau Mahi Kaiāwhina Kaiako. [PDF, 400 KB]
Nō te tuwheratanga mai o te tahua, e taea ai te tono i raro i ngā momo kāwai o te PLD e whai ake nei – kua whakaritea tētahi momo tono mō ia kāwai:
Ko ngā momo PLD ēnei kua tautohua, kua whakaaetia hoki e Te Tāhuhu me Te Riu Roa.
Tirohia te rārangi PLD Kāwai Tū i konei.
- Kei tēnei rārangi ko ngā akoranga mai i ngā kuratini, ngā whare wānanga, ngā kaiwhakarato mātauranga matua tūmataiti, ngā whakahaere hua hoko kore, me ngā kaupapa koreutu kua whakaritea e ngā kohinga kura, e ngā tari ā-rohe rānei o Te Tāhuhu.
- E hia ēnei momo akoranga e wātea ana hei wāhanga o te Whakamātautau Tahua PLD Kaiako tuatahi i tū i te tau 2020-2021. Nō nā noa ētahi atu i puta mai ai.
Kua tautohua hoki e Te Tāhuhu me Te Riu Roa ētahi pūkenga/mātauranga kāore anō kia tutuki e ngā akoranga PLD o nāianei, nō reira, ka rapuhia anōtia ētahi atu ara PLD. Tae atu tēnei ki ngā akoranga whai tirohanga ao Māori, whakawhitiwhitinga kōrero, whakahaere whanonga, me ngā wāhi marau mātanga, ina koa ki te taumata kura tuarua.
E mārama ana Te Tāhuhu me Te Riu Roa kāore e kore arā ngā momo akoranga PLD whaitake kāore anō kia tautohua i te Kāwai Tū engari e hāngai ana ki te Kaupapa o te Tahua, ka mutu, he hāngai hoki ki ngā hiahia a ngā mātanga Kaiāwhina Kaiako.
Mō tēnei kāwai, e taea ai te tautohu te ingoa me ngā putanga ako o tētahi akoranga / ara o nāianei kei te hiahia whai koe, kei hea e tū ana, te utu, me pēhea hoki te akoranga e tautoko i tō tūranga me tō mahi.
PLD ahu mai i te uiui whakahaere ā-kiri – ka whakaterea ā te 5 Haratua 2023.
Kei te wātea hoki he tahua tāpui mō te PLD e ahu mai ana i te uiui whakahaere ā-kiri i roto i te kaupapa e whaitake ana ki tō mahi, e hāngai ana ki te Kaupapa o te Tahua, i muri i te matapaki ki tō kaiwhakahaere me tōna whakaae mai.
- Mā konei e whiwhi utu mahi koe – atu ki te 10 hāora – kia rumakina koe e koe anō i ngā kōrero e wātea mai ana ki runga ipurangi i ngā puna tōtika – pērā i a TKI, me ētahi atu puna o Aotearoa. Ko tētahi atu tino puna ko te pūrongo o nā noa nei nā Te Tari Arotake Mātauranga Working Together: How Teacher Aides Can Have the Most Impact, me ōna rauemi whai pānga kei runga ipurangi.
- Ko te tūtohu ki a koe me āta tuhituhi/whakapūkete i ngā kōrero ki waenga i a kōrua ko tō kaiwhakahaere e pā ana ki te uiui whakahaere ā-kiri. He āwhina tēnei māu hei hopu i ngā kōrero e tika ana mō te tono tahua kia mātua whakarite he pūkete hoki tāu ake o tēnei PLD.
Pāwhiri i konei mō ētahi atu mōhiohio mō te PLD ahu mai i te uiui whakahaere ā-kiri.