Schools, kura, Kāhui Ako and clusters who have submitted a successful PLD application are allocated a set number of PLD hours to use with PLD facilitators. Every hour allocated is a full hour of delivery from the school’s perspective.
We assume that providers will spend at least an additional 15 minutes of preparation for every hour of delivery. For example, for four days of delivery there is at least one day of preparation.
PLD leads and facilitators must agree to the activities that are considered delivery and the activities that are considered preparation.
Even when services might not be delivered face-to-face, the hours still need to be agreed with the school.
Delivery is when a facilitator is working with the school, kura, Kāhui Ako or cluster to develop, implement and review the agreed PLD.
Examples of delivery hours include:
- Time spent planning and reviewing with PLD leads. This could include helping plan the PLD journey, helping review progress and agreeing to next steps at key milestones.
- Time spent with teachers and PLD leads which is focused on the PLD outcomes. This could include facilitating workshops, coaching sessions, meetings, group sessions, mentoring and one-on-one sessions.
- Time spent meeting with PLD leads and other PLD facilitators working on the same allocation to ensure a coherent approach to PLD.
- Time spent on evaluation design and data analysis which is carried out in conjunction with teachers or PLD leads. This could include working with PLD leads to prepare evidence, developing teacher capability surveys, designing processes for monitoring student progress with teachers, and supporting PLD leads and teachers to analyse and interpret conclusions from data.
- Time spent on data analysis and resource development services which relate to the PLD outcomes with the PLD lead. These services might not be delivered face-to-face but do need to be agreed to with the school.
- Time spent on follow-up work by a facilitator directly related to PLD outcomes. This could include sourcing and sending research material to support a teacher or school inquiry, commenting on a teacher’s inquiry methodology and providing feedback on conclusions a teacher has drawn about the impact of their teaching on ākonga and student progress.
Virtual delivery of PLD
PLD hours can be delivered virtually over Skype, Zoom or other online conference programs. The facilitator and school or kura need to agree when virtual delivery is appropriate.
The virtual session needs to be individually tailored to the needs, plan, and desired outcomes of the school or kura.
Preparation is any time spent in activities preparing for PLD delivery.
Examples of preparation include:
- Email, phone conversations and other virtual communications with the school, kura, Kāhui Ako or cluster which don't directly provide PLD such as confirming visit times or setting up workshop logistics.
- Time spent preparing materials for larger scale interactions such as PLD workshops.
- Time spent on administration tasks for the Ministry of Education, including completing reports other than those co-constructed with the school, kura, Kāhui Ako or cluster.
Travel time is not included as part of preparation or delivery time. There is a travel policy with a range of tiers providing recompense for travel time and expenses to facilitators travelling more than 50km to deliver PLD.
If a facilitator has delivered some hours virtually and did not travel, travel expenses cannot be claimed for those hours.
Time spent on business processes such as accounting, personal development, annual reporting, induction, appraisal and strategic planning are not included as part of preparation or delivery time.
It is the PLD provider's responsibility to determine how much time a facilitator allocates to these tasks.
Agreeing to additional costs
If it is expected that the school, kura, Kāhui Ako or cluster will have to pay towards additional material (e.g. copyrighted texts), this should be made clear and agreed to at the earliest possible point.
If you have any questions, please contact firstname.lastname@example.org.
Ka whakaritea he tohanga hāora PLD mō ngā kura, ngā Kāhui Ako, ngā rōpū ā-rohe rānei, mēnā kua angitu ā rātou tono, kia mahi tahi me ngā kaihuawaere PLD. I te tirohanga o te kura, mō ia hāora ka whakaritea, ka whiwhi kotahi te hāora PLD.
Ko tō mātou whakatau tata, ka whakapau kia 15 meneti tāpiri ngā kaihuawaere ki te whakareri mō ia hāora e whakangungu ana. Hei tauira: mō te PLD e whā ngā rā kanohi ki te kanohi, kia kotahi te rā hei whakareri.
Me whakaae ngā kaihautū PLD me ngā kaihuawaere, he aha ngā mahi whakareri, he aha ngā mahi e kīia ana he huawaere PLD.
Ahakoa ētahi ratonga ehara i te kanohi-ki-te-kanohi, me whai whakaaetanga mō ngā hāora i te kura.
Te wā huawaere (Delivery time)
Ko te wā huawaere te wā e mahi tahi ana te kaihuawaere me te kura, te Kāhui ako rānei, cluster rānei ki te whakahiato, ki te whakatinana, ki te arotake hoki i te PLD kua whakaaetia.
He tauira ēnei o ngā hāora huawaere:
- Te wā e whakamahere ana, e arotake ana ki te taha o ngā kaihautū PLD. Ka whai wāhi ki tēnei te āwhina ki te whakamahere i te haerenga PLD, te āwhina ki te arotake i te anga whakamua me te whakatau i ngā hipanga e whai ake ana i ngā kauneke nui.
- Ngā wā ka mahi tahi me ngā kaiako, me ngā kaihautū PLD e arotahi ana ki ngā putanga PLD. Ka whai wāhi pea hoki te mahi huawaere i ngā awheawhe, ngā whakangungu, hui, mahi ā-rōpū, te hautūtanga, te mahi kaiakopono me ngā wā i te taha o te tangata kotahi.
- Te wā e hui tahi ana me ngā kaihautū PLD me ngā kaihuawaere kē atu e huawaere ana i te tohanga PLD kotahi, ki te whakakotahi i te huarahi PLD.
- Ko te wā e whakapaua ki te hoahoa i ngā tukanga arotake me te tātari raraunga ina ka mahi tahi me ngā kaiako, me ngā kaihautū PLD rānei. Tērā pea ko te mahi tahi me ngā kaihautū PLD ki te whakarite i ngā taunakitanga, ki te waihanga i ngā uiuitanga āheitanga kaiako, ki te hoahoa i ngā tukanga aroturuki ākonga, te tautoko i ngā kaihautū PLD me ngā kaiako ki te tātari, me te whakamāori i ngā otinga e kitea ana i te raraunga.
- Ko te wā ka whakapaua ki te taha o te kaihautū PLD mō te tātari raraunga me ngā ratonga whakahiato rauemi e hāngai ana ki ngā putanga PLD. Tērā pea ehara ēnei ratonga i te ratonga kanohi-ki-te-kanohi, engari me whakaae te kura i te tuatahi.
- Ngā wā ka pau i te kaihuawaere whai muri i te huawaere e hāngai pū ana ki ngā putanga PLD. Tērā pea ko te rapu me te tuku i ngā rauemi rangahau hei tautoko i ngā pakirehua kaiako, kura rānei, te whakaputa whakaaro mō te tukanga pakirehua, me te whakahoki whakaaro mō ngā whakakapinga o te kaiako mō te pānga o te whakaako ki te ahu whakamua o ngā ākonga.
Te PLD huawaere mariko (Virtual delivery of PLD)
Ka taea te tuku i ngā hāora PLD ā-mariko, mā te Skype, mā te Zoom, mā tētahi atu tautono hui ā-Ipurangi rānei. Me whakaae te kaihuawaere me te kura mēnā e tika ana te tuku huawaere mariko.
Me whakahāngai te hui mariko ki ngā matea, te mahere me ngā putanga e hiahiatia ana e te kura.
Te wā whakarite
Ko te wā whakarite ko ngā wā ka pau ki ngā mahi whakarite mō tētahi huawaere PLD.
He tauira ēnei o ngā mahi whakarite:
- He whakawhitiwhiti kōrero mā runga waea, mā te imēra, he whakawhitiwhitinga mariko rānei ki te kura, te Kāhui ako rānei, engari ehara i te huawaere PLD, hei tauira ko te whakaū i ngā wā o ngā hui me te whakarite i ngā rauemi mō te hui.
- Ngā wā whakarite i ngā rauemi mō ngā hui nui pērā i ngā awheawhe whakangungu PLD.
- Ngā wā mō ngā mahi whakahaere mō te Tāhuhu o te Mātauranga, pērā i te whakaoti pūrongo, atu i ngā pūrongo ka titoa ki te taha o te kura, o te Kāhui Ako rānei, o te cluster rānei.
Te wā haerenga
Kāore te wā haerenga e whakaurua ki te taha o ngā hāora whakarite me ngā hāora huawaere. Kei te kaupapa here mō ngā haerenga, e rārangitia ana ngā papa o ngā utu mō te wā haerenga me ngā nama mō ngā kaihuawaere e haere ana i te tawhiti nui ake i te 50km ki te huawaere i te PLD.
Mēnā, he hāora huawaere mariko ētahi hāora, ā, kāore he haerenga, kāore e taea te whiwhi utu haerenga mō aua hāora.
Ngā tukanga pakihi
Kāore e taea te whakauru i ngā wā kua pau mō ngā tukanga pakihi, pērā i te kaute pūtea, te whakahaere kaimahi, ngā pūrongo ā-tau, te whakauru kaimahi, te arohaehae kaimahi me te whakamahere rautaki ki roto i ngā hāora whakarite, tuku rānei i te PLD.
He haepapa mā te kaiwhakarato PLD ki te whakatau i te roa o te wā e tukua mō te kaihuawaere ki te whakaoti i ērā mahi.
Ko te whakaae ki ngā utu tāpiri
Mēnā ka kitea ka riro mā te school, kura, Kāhui Ako, cluster rānei ngā rauemi kē (pērā i ngā pukapuka matua manatārua) e utu, me whakaū kia moata tonu ai te whakaatu, te whakaae hoki.
Mēnā he pātai āu, whakapā atu ki: email@example.com.