The teacher aide PLD pilot fund is the first of its kind offered in Aotearoa New Zealand. It recognises the value and importance of teacher aides’ career and skills development for schools, in their communities, and to ākonga.
The pilot fund aims to break down some of the barriers to professional learning and development that teacher aides experience. As a pilot fund, it will gauge interest for this support, as well as the types of PLD which could be funded long-term.
The fund was established as a result of the Support Staff in Schools’ Collective Agreement (SSSCA) 2019-22 negotiations between the Ministry of Education and NZEI Te Rui Roa. It sits under the Education Accord signed last year between NZEI Te Riu Roa, the PPTA and the Ministry of Education that considers career progression for para-professionals.
The fund was boosted by the Teacher Aide Pay Equity Claim by $1.5 million, bringing the total fund to $2.29 million, available for 18 months starting 1 July 2020.
The fund aims to support as many teacher aides as possible. Teacher aides who make a successful application will receive reimbursement of costs to their school of up to $1,500. This sum is for use towards course costs and wages for their time in professional learning.
Additional travel and accommodation support of up to $500 per application is also available, if the teacher aide meets the criteria for this.
Principles of the teacher aide PLD pilot fund
- Recognises Te Tiriti o Waitangi and its importance in the education sector.
- Recognises that teacher aides are core workers under the Children’s Act 2014.
- Ensures teacher aide development aligns with and supports school, kura, and system-wide PLD priorities.
- Contributes to the development of a teacher aide or group of teacher aides.
- Will improve the ability to meet the diverse learning needs of ākonga, enabling access to the Aotearoa NZ curriculum.
- Recognises that PLD that is in or across school or kura is equally as valid and beneficial as that from an external provider.
By its nature, the pilot period will be used to demonstrate demand and inform future development of PLD for teacher aides. Feedback from teacher aides who have participated in the pilot will also inform further development of both the pilot and future PLD for teacher aides.
Ko te pūtea whakamātau PLD kaiāwhina te tuatahi o tēnei momo kua tāpaea ki Aotearoa. Ka āhukahuka tēnei i te uara me te hiranga o te umanga, te whakawhanake pūkenga hoki o te hunga kaiāwhina mō te kura, te hapori, me te ākonga.
Ko tā te pūtea tauira he turaki i ētahi o ngā taupā ki te ako ngaio, whanaketanga hoki o ngā kaiāwhina. Hei pūtea whakamātau, ka inea te hiahia ki tēnei tautoko, me ngā momo PLD ka whai pūtea wā roa.
I hua mai te pūtea i ngā whiriwhiringa kōrero mō te Support Staff in Schools’ Collective Agreement (SSSCA) 2019-22 i waenganui i te Te Tāhuhu o te Mātauranga me Te Riu Roa NZEI. Kei raro i te Education Accord i waitohua ai i tērā tau i waenganui i Te Riu Roa NZEI, te Wehengarua (arā, ko te PPTA) me Te Tāhuhu o te Mātauranga e whakaaroaro ana i te ahunga whakamua umanga mā te hunga kaiāwhina ngaio.
I tāpirihia te $1.5 miriona ki te pūtea nā te Kereme Utu Mahi Ōrite mō te Hunga Kaimahi, (arā, ko te Teacher Aide Pay Equity Claim), kia $2.29 miriona te pūtea tapeke ka wātea mō te 18 marama, mai i te 1 o Hōngongoi 2020.
Ko tā te pūtea he tautoko i te tokomaha ia o ngā kaiāwhina e taea ana. Ka whiwhi ngā kaiāwhina kua angitu ā rātou tono i te pūtea whakaea nama tae atu ki tōna $1500 mā ō rātou kura. Ko tā tēnei moni he whakaea nama akoranga, utu mahi hoki mō te wā ka pau i a rātou ki te ako ngaio.
Tae atu ki te $500 pūtea tāpiri e wātea ana mō ia tono hei utu i te haerenga me te wharenoho, ki te ea e te kaiāwhina ngā paearu mō tēnei.
Ngā mātāpono o te pūtea whakamātau PLD kaiāwhina
Ko tā te pūtea:
- He hāpai i Te Tiriti o Waitangi me tōna hiranga ki te rāngai mātauranga.
- He āhukahuka he kaimahi waiwai ngā kaiāwhina e ai ki te Children's Act 2014.
- He whakaū e hāngai ana, e tautoko ana hoki te whanaketanga kaiāwhina i te kura, me ngā whāinga tōmua PLD puta noa i te pūnaha.
- He taunaki i te whanaketanga o tētahi kaiāwhina, tētahi rōpū kaiāwhina rānei.
- He whakapiki i te āhei ki te whakatutuki i te maha o ngā momo hiahia ako o ngā ākonga, ā, mā tērā e taea ai te uru ki te marautanga o Aotearoa.
- He āhukahuka he ōrite te mana me te painga o te PLD i roto, puta noa rānei i te kura ki tō tērā ka ahu mai i tētahi kaiwhakarato rāwaho.
Nā tōna āhua tonu, ka whakamahia te wā whakamātau ki te whakaatu i te hiahia, ki te whakamōhio hoki i te whanaketanga ā mua o te PLD mā ngā kaiāwhina. Mā te urupare a ngā kaiāwhina kua uru ki te whakamātau e whakamōhio te haere tonu o te whakawhanake i te tauira me te PLD ā mua mā ngā kaiāwhina.